czwartek, 4 sierpnia 2016

Czat z autorem - Marta Guzowska

22 lipca, w piątek o godz. 21 zapraszamy na czat z MARTĄ GUZOWSKĄ.
Marta Guzowska – mistrzyni kryminału archeologicznego
Zdjęcie użytkownika Książka zamiast kwiatka.Urodziła się w 1967 roku. Dzieciństwo spędziła w podwarszawskim Brwinowie w starym domu, który pobudzał jej wyobraźnię. Uwielbiała zaszywać się na strychu i czytać książki pośród zakurzonych skrzyń pełnych mrocznych tajemnic. Rodzice nauczyli ją rysować mapy i od tej pory marzyła już tylko o dalekich podróżach i poszukiwaniu skarbów. W trzeciej klasie liceum obejrzała film Poszukiwacze Zaginionej Arki i zdecydowała, że będzie robić w życiu to samo co Indiana Jones.
Marta Guzowska od ponad dwudziestu lat jest archeologiem. Z pasją odkopuje historie starożytnych cywilizacji. Pracowała w Troi, w najbardziej prestiżowych wykopaliskach świata pod okiem samego „Davida Bowie archeologii” – profesora Manfreda Korfmanna. Mówi, że jako archeolog nie trzyma się swoich korzeni, nie są one dla niej tak ważne, ponieważ bada korzenie całych cywilizacji. Autostopem zjeździła całą Turcję, wyspy greckie i pół basenu Morza Śródziemnego. Mieszkała w wielu miejscach na świecie, nie zawsze bezpiecznych. W Turcji przeżyła trzęsienie ziemi, w Izraelu drugą intifadę. Ponad rok spędziła w Atenach, mieszkała też w Heidelbergu, Tybindze, Freibergu, Kopenhadze, Budapeszcie i na Krecie. Od ośmiu lat żyje z rodziną w Wiedniu i tam pisze swoje książki. Do panteonu polskiego kryminału weszła spektakularnym kopniakiem w drzwi. Za swoją debiutancką powieść otrzymała nagrodę Wielkiego Kalibru i stała się niekwestionowaną mistrzynią kryminału archeologicznego. To kobieta pragmatyczna, błyskotliwa i silna – podobnie jak Simona Brenner, bohaterka jej nowej powieści.
Dom Marty Guzowskiej w Wiedniu jest nowoczesny i kosmopolityczny. Jej życiowym partnerem jest Węgier, a z dziećmi porozumiewają się w trzech językach. Pomimo wielkiej miłości do własnej rodziny, pisarka ponad wszystko uwielbia życie w ruchu. Jej drugim domem są wykopaliska. Odkąd w jej życiu pojawiły się dzieci, swoje doświadczenia przelewa na papier kolejnych powieści. Odpoczywa najchętniej w muzeach i galeriach sztuki.
Książka zamiast kwiatka Serdecznie witamy na czacie Martę Guzowską i zapraszamy wszystkich do zadawania pytań.
Lubię to!Odpowiedz3Skomentowane przez użytkownika Małgorzata Kursa22 lipiec o 20:58
Marta Guzowska Witam wszystkich! Bardzo sie ciesze, ze bedziemy mieli okazje porozmawiac. I z gory przepraszam za brak polskich znakow, naprawde nie wiem, co zrobic, zeby moj komputer je polubil w internecie 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość622 lipiec o 20:59
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Książka zamiast kwiatka UWAGA, UWAGA: KONIEC CZATU NA ŻYWO! Przypominamy, że pytania można będzie zadawać jeszcze przez tydzień. Dziękujemy serdecznie Autorce oraz Czytelnikom. Dobranoc wszystkim 
Lubię to!Odpowiedz3Skomentowane przez użytkownika Anna Klejzerowicz22 lipiec o 22:00
Grzegorz Kuciński to ja dziękuje za możliwośc poznania i porozmawiania z autorką
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Iwona Banach Inną sprawą jest praca na wykopaliskach inną nauczanie. Do jakiego momentu w życiu widzi się pani w „piasku i mgle”... chciałam powiedzieć upale.
Marta Guzowska Do konca  A powaznie: badzo dbam o dobra kondycje fizyczna. Biegam, uprawiam joge, mieszkam na trzecim pietrze bez windy  Mam nadzieje yc jak te greckie staruszki, ktore stekaja, ale pod gore ida szybciej, niz czterdziestolatki 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość522 lipiec o 21:04
Iwona Banach I nadal będzie to pani kochać? Nie zamieni pani tego na szydełkowanie?
Marta Guzowska Szydelkowanie mam juz za soba, przerabialam w liceum  Mam nadzieje, ze bede. A jesli nie, wymysle cos nowego 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:13
Dorota Dziedzic-Chojnacka A czy Marta Guzowska jest nadal czynnym zawodowo archeologiem? (Przepraszam, jeśli pytanie jest zbyt prywatne.) Takim na cały etat? I jeśli tak, to jak to łączy - dzieci, archeo i pisanie?
Marta Guzowska Jestem czynnym archeo, ale chwilowo z doskoku, bo nie pracuje na etacie. Ale mam material do opracowania w Projekcie Troja, musze sie z nim uporac, zanim zaczne myslec o czyms nowym
Lubię to!OdpowiedzWiadomość22 lipiec o 21:37
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Iwona Banach Jedna z czytelniczek na LC pisze: „Dość ciężko mi się to czytało, może dlatego że temat archeologi nie jest mi zbyt bliski” i stąd moje pytanie, dla kogo pani pisze książki? Rozumiem, że dla pani archeologia to chleb powszedni, dla niektórych, coś o c...Zobacz więcej
Marta Guzowska Nie wydaje mi sie, zeby moje ksiazki byly przeladowane archeologia  Nawet jesli ktos nie zna sie na wykopaliskach, na pewno bez trudu moze sie wciagnac w akcje. Archeologia to tlo, barwne, ale jednak tylko tlo  A szczerze mowiac staram sie, zeby w moich ksiazkach znalazly rozrywke tez osoby, ktore w ogole sie archeologia nie interesuja
Nie lubięOdpowiedzWiadomość622 lipiec o 21:24
Iwona Banach Ale jednak bezczelnie przemyca pani wiedzę 
Marta Guzowska Bo wylazi ze mnie belfer 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:33
Iwona Banach Ja tym jestem akurat zachwycona!
Małgorzata Kursa Ja tam kocham taką bezczelność:) Przy okazji wciągającej intrygi sporo się dowiedziałam.
Lubię to!OdpowiedzWiadomość22 lipiec o 21:37
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Iwona Banach Jest Pani doktorem archeologii i pisarką. Czym bardziej i czym najpierw? Z czego byłaby pani w stanie zrezygnować: z pisania czy pracy archeologa, gdyby była taka konieczność? ( Nie pytam o układy finansowe, ale o podejście emocjonalne)
Marta Guzowska Baaaardzo trudne pytanie. Nie wiem, szczerze nie wiem. Rezygnacja z kazdej z tych rzeczy zlamalaby mi serce. Gdybym musiala zrezygnowac z pisania, pewnie pisalabym cos po cichutku, do szuflady. A z archeologii? 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:01
Iwona Banach Co sądzi pani o osobach recenzujących, blogerach, którzy wiedzą, że książka im się nie spodoba, bo nie jest w ich guście ( już jedną zrecenzowali) a celowo biorą kolejną żeby sobie „pojeździć po autorze? Pytam bo pod jedną z pani ksiązek widziałam dużo złych recenzji i to moim zdaniem nie były recenzje a zwykły hejt.
Marta Guzowska Internet to do siebie ma, ze latwo w nim napisac cos zlego, to zadne odkrycie. Ale recenzent ma prawo do zlej opinii o ksiazce. Jeszcze sie nie urodzil taki pisarz, ktory podobalby sie wszystkim 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość222 lipiec o 21:32
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Małgorzata Kursa Pani Marto, bardzo się cieszę, że akcję "Chciwości" umieściła Pani w Troi, bo sporo czytałam o Schliemannie i wykopaliskach na tym terenie. Zdaje się, że archeolodzy nie bardzo kochają odkrywcę Troi. Dużo udało mu się zniszczyć?
Marta Guzowska Bardzo duzo! Troja jest przeryta przez srodek ogromnym rowem, to tzw wykop Schliemanna. Ale zeby go do konca nie potepic trzeba pamietac, ze tak sie wtedy kopalo. Problem tez w tym, ze Schliemann chetnie przypisywal sobie cudze zaslugi, np. Troje odkryl tak naprawde Frank Calvert
Lubię to!OdpowiedzWiadomość222 lipiec o 21:14
Małgorzata Kursa No widzi Pani? A ja mam w pamięci "Sen o Troi" i przed oczami Schliemanna z "Iliadą" w ręku  Dobrze spytać fachowca.
Lubię to!OdpowiedzWiadomość122 lipiec o 21:26
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Iwona Banach Może to pytanie zadawano juz pani setki razy, ale i ja sie skuszę. Czy nagroda „wielkiego kalibru” pomogła pani w karierze literackiej, czy może przeszkodziła? Czy po jej otrzymaniu nie miała pani większego „stresu” przy pisaniu?
Marta Guzowska Oczywiscie, ze mialam  Bylam w stu procentach pewna, ze nigdy juz nie uda mi sie nic napisac  Ale z pisaniem jest tak jak z jedzeniem slonia: najlepsza metoda to po kawalku. Ta strategia mnie ocalila 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość422 lipiec o 21:51
Iwona Banach Nie dodaje pani zbyt wiele romansu i perypetii miłosnych do akcji, celowo? Nie lubi pani "łez i bzów"?
Marta Guzowska Nie bardzo  Jestem jedyna kobieta znana mojemu partnerowi, ktora nigdy nie wyciaga faceta do kina na romans, tylko zawsze na krwawy thriller lub kryminal 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość622 lipiec o 21:39
Iwona Banach Och jak mi sie to podoba! Ja też łzawość omijam szerokim łukiem, choć przez chwilę w ostatniej ksiązce... zanim nie doczytałam było cos takiego troche 
Marta Guzowska To byla celowa zmylka 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość222 lipiec o 21:46
Anna Klejzerowicz I tak trzymajcie, ja też nie cierpię 
Marta Guzowska Bez obaw, z romansow uwielbiam tylko ksiazkiAgnieszka Krawczyk, ale to ze wzgledu na siostrzane pokrewienstwo. I na jej niezwykle poczucie humoru 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość22 lipiec o 21:49
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Iwona Banach Podobno jest pani „niekwestionowaną mistrzynią polskiego kryminału archeologicznego”, czy to wymysł, czy istnieje kryminał archeologiczny? Jak jeszcze byłaby pani w stanie napisać? Przecież nie kulinarny, o ile taki istnieje?
Marta Guzowska Skoro jest kryminal miejski, obyczajowy i jeszcze milion innych, czemu nie mialoby byc archeologicznego. W Polsce jest zlabo reprezentowany, ale na swiecie i owszem. Kryminaly i thrillery (nawet czesciej) tocza sie na wykopaliskach, bo to wdzieczne tlo 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:12
Anna Klejzerowicz Zgadzam się, uwielbiam i czekam na każdy 
Dorota Dziedzic-Chojnacka Marta Guzowska, to przekornie, a co byłoby niewdzięcznym tłem dla kryminału?
Marta Guzowska Nie wyobrazam sobie takiego. Czesto mam pomysly na ksiazki z najrozmaitszym tlem. Chcialabym miec czas je wszystkie napisac 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość222 lipiec o 21:27
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Iwona Banach No to zaczynamy panią męczyć. Z przyjemnością sie do tego zabiorę.
Iwona Banach Pani bohaterka jest właściwie Polką "właściwie" ma tu znaczenie, dlaczego jest taka narodowościowo "niejednoznaczna", czy to celowe?
Marta Guzowska Tak, celowe. Swiat archeologow jest bardzo miedzynarodowy, na wykopaliskach najmniejsze znaczenie ma, skad dana osoba pochodzi. W drugim tomie przygod Simony bedzie wiecej o jej koligacjach rodzinnych 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość422 lipiec o 21:10
Iwona Banach Zauważyłam, że coś wspomniała o tym, że nie mówi o prawdziwym ojcu, wyjaśni to pani teraz czy jeszcze dalej?
Marta Guzowska Wyjasnie to w drugim tomie, wiec teraz nie moge 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:22
Iwona Banach Oczywiście, wcale NIE chciałam wiedziec, NIE teraz!
Marta Guzowska Mam nadzieje, ze to co ujawnie w 2. czesci bedzie prawdziwym zaskoczeniem. Wrobilam Simone w naprawde trudna sytuacje 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:26
Małgorzata Kursa Kurczę, to ta poprzednia nie była trudna? Przez chwilę byłam pewna, że już się nie wywinie.
Marta Guzowska Byla, ale ta bedzie trudniejsza 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość222 lipiec o 21:32
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Grażyna Strumiłowska Marta, jak oceniasz kondycję współczesnej polskiej powieści kryminalnej?
Marta Guzowska Uwazam, ze polskie kryminaly sa rewelacyjne! Ostatnich dziesiec lat to erupcja polskiej kryminalistyki. Mysle, ze gdyby nie nasza cholernie trudna polska mowa, poslkie kryminaly regularnie goscilyby na listach bestsellerow New York Timesa. Ale moze kiedys swiatowi wydawcy przestana sie bac jezyka polskiego...
Nie lubięOdpowiedzWiadomość422 lipiec o 21:41
Iwona Banach Pisze pani dla siebie czy dla czytelnika? Po tylu książkach niektórzy wpadają w kierat, „o Boże” napiszę tak, żeby się spodobało, a jak jest z panią?
Iwona Banach Pani Poliksena została przetłumaczona na włoski, jaki był odbiór tamtejszych czytelników? Są inne tłumaczenia?
Marta Guzowska Na razie jeszcze tylko na macedonski  Bardzo bym chciala zobczyc moje powiesci w innych jezykach. Chocby dlatego, ze moj partner, ktory jest Wegrem, nie czyta po polsku, wiec zeby mogl przeczytac moje powiesci, musialyby byc po wegiersku, angielsku albo niemiecku 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:43
Iwona Banach Tego życzę z całego serca 
Marta Guzowska To naprawde moje wielkie marzenie, prosze trzymac kciuki
Lubię to!OdpowiedzWiadomość122 lipiec o 21:52
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Małgorzata Kursa Czy Simona jeszcze wróci? Bo ja bym nie miała nic przeciwko temu 
Małgorzata Kursa Już zaczynam czekać  I poproszę duużo wiadomości z dziedziny archeologii. Lubię, kiedy interesujące wątki są tak prawie od niechcenia wplecione w akcję.
Marta Guzowska Bedzie, obiecuje! Ja tez to lubie 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:14
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Dorota Dziedzic-Chojnacka Hej, hej! Najlepszy kryminał ever! I krótko i konkretnie proszę 
Marta Guzowska Dennis Lehane "wypijmy zanim zacznie sie wojna". Moze nie najlepszy na swiecie, ale jeden z pierwszych, ktore powalily mnie na kolana 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:29
Marta Guzowska I Rebeka Daphne du Maurier, ale to raczej thriller
Nie lubięOdpowiedzWiadomość422 lipiec o 21:30
Dorota Dziedzic-Chojnacka Jestem (częściowo) usatysfakcjonowana  Częściowo, bo lekkie wahanie jednak było.
Lubię to!OdpowiedzWiadomość122 lipiec o 21:33
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Grzegorz Kuciński Dlaczego kryminały a nie na przykład sensacja lub powieść przygodowa przeczytałem że jest pani archeologiem i zwiedziła pani pół świata i dla tego właśnie takie pytanie
Marta Guzowska Przeciez "Chciwosc" to wlasnie powiesc sensacyjno-przygodowa! Bo, szczerze mowiac, chcialam troche odpoczac od kryminalow 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość222 lipiec o 21:44
Grzegorz Kuciński Jaki jest pani ulubiony gatunek literacki
Marta Guzowska Kryminal i thriller! Pisze to, co najbardziej lubie czytac. Chociaz szczerze mowiac, powiesci dziele tylko na dobre i niedobre. Gatunek nie jest wazny 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość222 lipiec o 21:57
Grzegorz Kuciński a czy może pani coś więcej powiedzieć jak pani ocenia która jest dobra a która niedobra co wpływa na ocenę
Marta Guzowska Jesli na pierwszych stronach czuje, ze szybko tej ksiazki nie odloze, to jest dobra. Jesli czuje, ze to bedzie roga przez meke, to jest niedobra. Jak widac, nie mam wyrafinowanych kryteriow  Dobra ksiazka chwyta czytelnika za koszule i wciaga w karty juz na pierwszej stronie
Lubię to!OdpowiedzWiadomość122 lipiec o 22:01
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Chris Babental Czy Pani interesowała się archeologią od dziecka? Co wpłynęło na wybór zawodu? I dlaczego zaczęła Pani pisać beletrystykę?
Grzegorz Kuciński Pani Marto która ze swoich książek poleciłaby pani czytelnikowi który nie zna pani twórczości
Marta Guzowska Na poczatek chyba "Chciwosc". Jest najlzejsza i ma najbardziej wartka akcje. A pozniej moze "Glowe Niobe"? Serii z Mariem Yblem nie trzeba czytac po kolei
Nie lubięOdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:48
Agnieszka Krawczyk Powiedz jak to jest być "królową kryminału archeologicznego", nie czujesz się, hm, trochę... staro  
Marta Guzowska Staro poczuje sie, jak mnie nazwiesz "cesarzowa" W dziecinstwie uwazalam, ze cesarz jest starszy od krola (a cesarzowa od krolowej) i troche mi z tego przekonania zostalo 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:45
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Chris Babental A Pani nawyki i rytuały podczas pracy? Ma Pani jakieś? Pisarskie? Archeologiczne?
Marta Guzowska Mam taki zwyczaj, ze do kazdej powiesci zakladam sobie notes i tam wszystko zapisuje. I jeszcze: kiedy trace watek, zmieniam miejsce. Jestem wiec pisarzem wedrujacym, pisze przy biurku, na lozku, a nawet w lazience, oparta o wanne. To pomaga, serio. A ...Zobacz więcej
Nie lubięOdpowiedzWiadomość522 lipiec o 21:35
Bożena Lęborek Pani Marto, dawno nie czytałam tak fascynującego kryminału. A zakończyła Pani po mistrzowsku. Przez cały czas zastanawiam się nad tym dziennikarzem. Nie chcę zdradzać treści, ale chciałabym wiedzieć - to było niegroźne przeziębienie, czy zawartość skrzynki swoje zrobiła?
Marta Guzowska Nie podpowiem, niech kazdy zinterpretuje po swojemu  Ale moge tylko podszepnac, ze Simona w nastepnym tomie jest zdrowa i gotowa do boju 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:25
Anna Klejzerowicz Pytanie drugie: bohaterkę archeolog-superzłodziejkę świat literacki przyjmuje z zachwytem. A jak na to zareagował świat archeologów? 
Marta Guzowska Jeszcze nie wiem. Na razie dostalam tylko pozytywny feedback od moich przyjaciol, a to sie nie liczy  Troche sie boje, bo kradziez zabytkw w prawdziwym swiecie to bardzo powazne przestepstwo
Nie lubięOdpowiedzWiadomość422 lipiec o 21:05
Anna Klejzerowicz No właśnie wiem i dlatego o to zapytałam, poważni naukowcy mogą się poczuć zgorszeni, liczę jednak na ich poczucie humoru  W końcu archeolodzy mają fantazję 
Marta Guzowska Ja tez na to licze 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość422 lipiec o 21:15
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Anna Klejzerowicz Marta, zaczynam  Czy wróci Ybl, czy Twoja nowa bohaterka (przesympatyczna) całkiem go już przegoniła? 
Iwona Banach Wszyscy się nim zachwycają, mnie jeszcze nie dane było go posnac, ale... ktos ostatnio stwierdził, że to buc. Więc kim on jest cudem, czy bucem? ( dla pani)
Marta Guzowska Mario to moja milosc, nie moge o nim mowic zle To buc (troche :-)) ale jesli podobala sie Pani Simona, to w Mariu sie Pani zakocha, gwarantuje!
Nie lubięOdpowiedzWiadomość422 lipiec o 21:06
Iwona Banach Z chęcią spróbuję, uwielbiam takie nieoczekiwane miłości 
Marta Guzowska Naprawde goraco polecam 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość222 lipiec o 21:10
Anna Klejzerowicz I ja się cieszę, mam sentyment do Mario  Choć Simona jest świetna!
Lubię to!OdpowiedzWiadomość222 lipiec o 21:15
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Anna Klejzerowicz Czy prof. Kazimierz Michałowski był Twoim idolem? Bo wiem, że za Indianą Jonesem nie przepadasz 
Marta Guzowska Alez skad, ja Indiane Jonesa uwielbiam Powaznie, oczywiscie kedy gra go Harrison Ford, do ktorego w ogole mam wielka slabosc! A prof. Michalowski rzeczywiscie byl moim idolem, chociaz zmarl zanim dostalam sie na studia. Czy wiecie, ze on tez byl wi...Zobacz więcej
Nie lubięOdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:55
Anna Klejzerowicz Lubił zagadki 
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Anna Klejzerowicz Pytanie trzecie: ten diadem Schliemanna... jak to z nim jest naprawdę?
Marta Guzowska Naprawde diadem jest w Moskwie, w Muzeum Puszkina. O ile mi wiadomo, nie jest to zadna kopia, tylko oryginal wywieziony przez Schliemanna (nielegalnie!) z Turcji do Aten. Stamtad trafil do Berlina (konkretnie do Poczdamu), a w czasie II wojny swiatowej zostal wywieziony przez zolnierzy radzieckich. Przez dziesieciolecia myslano, ze skarb Priama zaginal, Rosjanie przyznali sie do jego posiadania stosunkowo niedawno
Nie lubięOdpowiedzWiadomość422 lipiec o 21:08
Anna Klejzerowicz Niesamowita historia. Życie czasem przerasta wszelką fikcję, jaką możemy wymyślić 
Marta Guzowska To prawda. Takie historie bardzo mnie insliruja. Wlasciwie gotowy temat na powiesc
Nie lubięOdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:22
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Marta Guzowska To ja wszystkim bardzo dziekuje: organizatorkom i wszystkim Wam, ktorzy byliscie dzisiaj ze mna  Koniec akurat, kiedy zaczelismy sie rozkrecac, zawsze tak jest  Dobranoc
Nie lubięOdpowiedzWiadomość222 lipiec o 22:03
Iwona Banach Joe Alex ( Słomczyński) też umieszczał swoje kryminały w podobnych miejscach, ale cechowały się one innym klimatem, pani książka ( ostatnia, bo tylko tę czytałam) wydaje mi się mocno przekorna, prowokacyjna, z mimo wszystkich tych trupów z przymrużeniem oka, czy to tylko moja wyobraźnia, czy taki był zamysł.
Marta Guzowska Joe Alex to taki klasyk, pisal jak Agatha Christie, sterylne zagadki kryminalne (od razu dopowiem, ze go uwielbam i niedawno udalo mi sie wreszcie skompletowac wszystkie Aleksy w mojej biblioteczce). Ja zawsze patrze na rzeczywistosc z przymruzeniem oka, inaczj bylaby nie do zniesienia  Ciesze sie, ze widac to w moich ksiazkach
Lubię to!OdpowiedzWiadomość122 lipiec o 21:18
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Małgorzata Kursa Czy często zdarzają się w pracy archeologa odkrycia, które wywołują szybsze bicie serca?
Marta Guzowska O tak. Bardzo czesto. I - zapewniam - nie tylko zloto wywoluje to bicie serca 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość122 lipiec o 21:18
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Anna Klejzerowicz Marta, muszę Cię o to zapytać z automatu, znasz nas Jak układa się Twoje życie ze zwierzakami? Czy jakiś nieludź z Tobą mieszka? Bo Ty przecież siłą rzeczy często wyjeżdżasz...
Marta Guzowska Uwielbiam zwierzeta i bardzo boleje, ze teraz zadnego nie mamy. Wynajmujemy mieszkanie, wiec wprowadzenie zwierzecia oznacza negocjacje z wlasciwielka. Ale cos czuje, ze czeka mnie to na jesieni: moje dzieci tak cisna o zwierze, ze chyba bede musiala u...Zobacz więcej
Nie lubięOdpowiedzWiadomość422 lipiec o 21:29
Anna Klejzerowicz Mam znajomych, którzy co roku zabierają na wakacje swoją kotkę, ale fakt, że strach większy, kota trudniej wziąć na smycz, to z gruntu wolne i niezależne istoty 
Marta Guzowska No wlasnie, nie wiem, czy chcialabym to kotu zrobic. Darze koty absolutnym uwielbieniem! Bardzo chcialabym miec jednego. Albo dwa 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość422 lipiec o 21:38
Chris Babental Jestem po stronie kota 
Marta Guzowska No ja tez, ale mam w domu dwoje dzieci, i one tez maja prawo glosu. Wychowalam sie w domu, w ktorym byly i psy i koty, zawsze w doskonalej komitywie. Doceniam uroki obu tych gatunkow, choc sa tak rozne
Nie lubięOdpowiedzWiadomość322 lipiec o 21:47
Anna Klejzerowicz Różnią się, ale są i podobieństwa  No i równie mocno nas kochają, nawet jeśli nieco inaczej to wyrażają 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość122 lipiec o 21:57
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Grzegorz Kuciński Witam serdecznie co to jest kryminał archeologiczny i czym się różni od pozostałych ?
Marta Guzowska Oj, bardzo nie lubie tych definicji. Mysle, ze kryminal archelogiczny to taki, ktory ma archeologie w tle, jak kryminal miejski, to taki, ktory ma miasto w tle. Ale ja w ogole jestem na bakier z szufladkowaniem. Na przyklad uwazam, ze "Chciwosc" to nie thriller tylko rasowa, prawdziwa powiesc przygodowa
Nie lubięOdpowiedzWiadomość422 lipiec o 21:31
Kinga Kosiek Nie mogłam być na tym czacie, ale z przyjemnością poczytam   !
Marta Guzowska Zapraszam do zadawania kolejnych pytan. Podobno "wisimy" tu jeszcze przez tydzien. Obiecuje regularnie zagladac i odpowiadac
Lubię to!OdpowiedzWiadomość23 lipiec o 19:13
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…
Grażyna Grzesiak Ktore z wykopalisk byly dla Pani najwazniejsze i dlaczego?. Czy jest rzecz , przedmiot z wykopaliska, do ktorego ma Pani sentyment.
Marta Guzowska Oczywiscie Troja. Po pierwsze dlatego, ze to stanowisko legendarne, najslynniejsze na swiecie. Po drugie dlatego, ze zostalam zaproszona do udzialu w wykopaliskach w bardzo trudnym momencie mojego zycia, kiedy wszystko sie walilo. Troja, mozna powiedziec, zbudowala mnie na nowo. Co do rzeczy: trudno na to odpowiedziec. Jestem ceramologiem, przez moje rece przewijaja sie dziesiatki, a pewnie teraz to juz setki tysiecy skorup. Kazda z nich oddzielnie nie stanowi zadnego specjalnego zabytku, ale wszystkie razem buduja archeologowi dosc klarowny obraz przeszlosci. Mam sentyment do nich wszystkich 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość123 lipiec o 19:15
Grażyna Grzesiak Dziekuje za odpowiedz.
Grażyna Grzesiak To jeszcze jedno pytanie. Pasja zycia, czyli archeologia zostala zaszczepiona przez rodzicow w dziecinstwie. Czy udalo sie Pani w ten sam sposob wplynac na pasje swoich dzieci. Jakie to pasje?:-)
Marta Guzowska Szczerze mowiac troche boje sie wplywac na moje dzieci. Wolalabym je poobserwowac, niech pojda swoja droga. Piekna teoria, prawda? Szkoda, ze praktyka jest inna  Tak naprawde przekazujemy naszym dzieciom to, co dla nas jest wazne: czytanie ksiazek, ...Zobacz więcej
Lubię to!OdpowiedzWiadomość25 lipiec o 20:22
Książka zamiast kwiatka
Napisz odpowiedź…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz