środa, 19 października 2016

Spotkanie z Marylą Szymiczkową, czyli JACKIEM DEHNELEM i PIOTREM TARCZYŃSKIM.

Zdjęcie użytkownika Książka zamiast kwiatka.
24 października o godz. 21 zapraszamy na spotkanie z Marylą Szymiczkową, czyli JACKIEM DEHNELEM i PIOTREM TARCZYŃSKIM. Będzie można dowiedzieć się więcej o profesorowej Szczupaczyńskiej,
Pani Maryla Szymiczkowa została powołana do życia przez dwóch panów:
Jacek Dehnel (ur. 1980) to prozaik, poeta, tłumacz i malarz. Prowadzi również blog poświęcony tabloidowi kryminalnemu z lat 30. „Tajny Detektyw” oraz portal Awers/Rewers, gdzie publikuje swoją kolekcję dawnej fotografii.
Piotr Tarczyński (ur. 1983) to tłumacz, historyk i amerykanista. Zajmuje się szczególnie związkami amerykańskiej popkultury i polityki.
Są parą od trzynastu lat, wspólnie przełożyli powieść Edmunda White'a „Hotel de Dream” oraz napisali kryminał „Tajemnica Domu Helclów”. „Rozdarta zasłona” to drugi tom serii przygód profesorowej Szczupaczyńskiej.

poniedziałek, 10 października 2016

Czat z autorem Agata Kołakowska


Agata Kołakowska - wrocławianka z urodzenia i zamiłowania. Autorka powieści obyczajowych; do tej pory ukazały się: Patrycja, Przyjaciółki, Siódmy rok, Niechciana prawda, Płótno, Wszystko co minęło. Zaciszny Zakątek, We dnie, w nocy i Niewypowiedziane słowa. 6 września premierę miała najnowsza powieść, pt.: Igraszki z losem.
Pisze i mieszka we Wrocławiu. Obie aktywności sprawiają jej podobną przyjemność. Ma nadzieję, że historie, które opowiada w swoich książkach, potrafią wzruszyć, czasem rozśmieszyć. Jeśli zaś skłonią do refleksji czuje, że osiągnęła swój pisarski cel.
Uwielbia leniwe poranki, kawę z mlekiem i dobre wino. Nie lubi dużo mówić. Potrafi słuchać. Porusza ją sztuka, rozczulają zwierzęta. Najważniejsza dla niej w życiu jest miłość. Uważa, że to ona pozwala przejść przez życiowe zawirowania i nadaje wszystkiemu sens.

Komentarze
Książka zamiast kwiatka UWAGA, KONIEC CZATU NA ŻYWO! Przypominamy, że pytania można będzie zadawać jeszcze przez tydzień. Dziękujemy Autorce oraz Czytelnikom. Dobranoc wszystkim 

Agata Kołakowska - autorka Dziękuję wszystkim za wspólny wieczór i interesujące pytania! Udanego weekendu! 

Iza Wyszomirska Również dziękuję 

Grzegorz Kuciński smutno mi że się spóźniłem ale bardzo się cieszę że miałem przyjemność poznać i zadać kilka pytań autorce. Bardzo serdecznie pozdrawiam i mam nadzieje że jeszcze kiedyś będzie podobna okazja do porozmawiania

Książka zamiast kwiatka Witamy na czacie świetną pisarkę i przemiłą osobę Agatę Kołakowską. Zapraszamy do zadawania pytań i życzymy miłego wieczoru.

Agata Kołakowska - autorka Dobry wieczór wszystkim! Mam nadzieję, że spędzimy razem miło czas!
Iwona Banach Nie czytałam wszystkich powieści więc być może moje pytanie będzie odrobinę nietrafione, proszę wybaczyć. W Płótnie pisze pani o jakiejś niepełnosprawności, nabytej, czy podobny temat ma szanse jeszcze być u pani poruszony? Niepełnosprawność jako taka?
Agata Kołakowska - autorka W tej książce była i niepełnosprawność nabyta i wrodzona. Generalnie miałam probem z tą książką, bo podobno takie wątki się "nie sprzedają". Okazało się, że ta powieść spotkała się ze wspaniałym odbiorem i znaczy wiele dla sporej liczby osób, a więc by...Zobacz więcej
Nie lubięOdpowiedzWiadomość630 wrzesień o 21:26
Iwona Banach Napisała pani już dziesięć powieści, wszystkie to powieści dla kobiet. Mocniejsze i lżejsze obyczajówki, ale jednak mieszczące się w kategorii powieści obyczajowej. Czy interesuje panią jedynie ten typ literatury, czy coś jeszcze?
Agata Kołakowska - autorka Często słyszę to pytanie. Na ten moment interesują mnie jedynie obyczajówki - pisarsko. Jako czytelniczka sięgam po różne pozycje.
Nie lubięOdpowiedzWiadomość430 wrzesień o 21:00
Iwona Banach Agata Kołakowska - autorka Że pani czyta nie wątpię 
Agata Kołakowska - autorka Myślę, że nie da się dobrze pisać bez czytania. 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość430 wrzesień o 21:02
Iwona Banach Nie ma na to szans!
Iwona Banach Przy takiej ilości wydanych w dobrym wydawnictwie powieści to muszę zapytać. Literatura obyczajowa dla kobiet tworzy pewien specyficzny rodzaj autorek celebrytek. Czy już pani do nich należy, czy dopiero chce pani do nich należeć? A może wcale?

Agata Kołakowska - autorka Nie sądzę, abym należała do autorek-celebrytek.  I chyba nawet nie chcę.  Myślę, że to kwestia charakteru. 

Anna Klejzerowicz Agata Kołakowska - autorka i brawo, Pani Agatko, bo moim zdaniem jedno z drugim się wzajemnie wyklucza. Pisarka pisze, nie ma czasu celebrycić 

Agata Kołakowska - autorka Pani Aniu, też tak uważam. Ja tłukę w klawisze i tyle. 

Anna Klejzerowicz I tak powinno być! Może nie tylko w klawisze, najważniejsza część pisania jednak odbywa się w głowie, ale trzeba w niej coś mieć, a nie tylko parcie na szkło 

Agata Kołakowska - autorka Ma Pani rację. Książka najpierw rodzi się w głowie. I staram się coś do niej wkładać, aby mieć o czym pisać. 

Anna Klejzerowicz I tego się trzymajmy, zanim media całkowicie strywializują zawód pisarza...
Iwona Banach Jak ocenia pani społeczną rolę pisarza, że ma bawić to wiemy, łagodzić stresy, jeżeli jest „kryminalistą” przerażać, ale co jeszcze? Uczyć? Rozwijać? Pokazywać drogę?

Agata Kołakowska - autorka Myślę, że to wszystko po trochu, choć kiedy to piszę zastanawiam się, czy nie nadajemy sobie zbyt wielkiej roli. Jesteśmy przecież takimi samymi ludźmi jak inni.  Ale kiedy patrzę na to, co się dzieje wokół, w naszym kraju, myślę sobie, że autor musi także komentować rzeczywistość. 

Iwona Banach Agata Kołakowska - autorka komentować rzeczywistość tak, społeczną, ale chyba tylko tyle, bo jednak chyba komentowania sytuacji ogólnej trudno się domagać...

Agata Kołakowska - autorka Nie ma sensu domagać się czegokolwiek. Prawda jest taka, że każdy autor pisze o tym, co go porusza, interesuje. Ja z wiekiem zauważam coraz więcej takich spraw, moja perspektywa się poszerza. I jeśli moje ksiązki będa mogły cos zmienić, albo sprawią, ze ktoś się nad czymś zastanowi - nie trzeba mi niczego więcej!
Iwona Banach Patrycja to powieść nieco żartobliwa, trochę taka komedia romantyczna, gdzie pani sama chciałaby być widziana jako autorka na skali od romansu poprzez erotyk, komedię romantyczna, lekką obyczajówkę, aż do prozy trochę bardziej wymagającej, powiedzmy psychologicznej. Nie chcę rzucać nazwiskami autorek, ale może pani powie, kogo pani ceni z polskich pisarek obyczajowych?
Agata Kołakowska - autorka Nie porównuję się do nikogo. Tak już mam. Jestem teraz w zupełnie innym miejscu, niż gdy pisałam pierwszą książkę. Teraz skręcam ku powieści psychologicznej i najbardziej chciałabym przypominać Kołakowską. 

Iwona Banach Pisze pani: „Staram się nie dobijać swoich Czytelników, ale dbam o to, aby książki były realistyczne również w swoich przesłaniach” chodzi mi o to, że kobiety często żądają książek o tak zwanym pozytywnym wydźwięku, czyli, rzucił cie mąż, znajdę innego, straciłam pracę tym podobnie, czy to nie za bardzo ogranicza możliwości pisarza?
Agata Kołakowska - autorka Ogranicza!  Dlatego raczej rzadko patrzę na to, czego chciałyby czytelniczki.  Zawsze kieruję się tym, co aktualnie gra mi w duszy. Jakoś tak się okazuje, że czytelniczki w większości sa zadowolone, nawet jeśli nie głaszczę ich po głowie. 

Grażyna Strumiłowska Ja mam pytanie dotyczące ostatniej Twojej książki. Ona jest niesamowita w swojej wymowie, ale trochę pesymistyczna. Jak życie. Czy Ty tak właśnie postrzegasz ludzkie losy?

Agata Kołakowska - autorka Generalnie uważam, że nasze życie to taka tragikomedia. Tragedia z komedią idą ciągle za rękę.

Iwona Banach Gdzieś słyszałam, że książki dla kobiet obowiązkowo mają być lekkie i łzawe. Czy przemycanie w „literaturze kobiecej” tematów trudnych, nie skazuje pani na kobiecy ostracyzm?

Agata Kołakowska - autorka Ojej, nie sądzę, abym była w głownym nurcie, ale myślę, że nieźle sobie radzę. Jestem dumna z tego, że nie oferuję lekkich treści, choć bywają lekkie w formie. 

Iza Wyszomirska Trudne treści w literaturze kobiecej sprawiają, że książka zyskuje jeszcze więcej na wartości. Kobiety chcą czytać o problemach, niełatwych wyborach. Mogą się utożsamić z danym bohaterem, być może znaleźć podpowiedź rozwiązania ich problemu. 

Agata Kołakowska - autorka Też mi się tak wydaje, dlatego proponuję akurat takie treści.

Małgorzata Kursa Najnowsza książka kompletnie mnie zaskoczyła. Wydawało mi się, że to obyczajówka typu pocieszajka, a tymczasem dostałam po nosie. To samo życie, w którym cuda rzadko się zdarzają. Ludzie, których Pani opisuje, istnieją tylko w wyobraźni, czy są portretami osób realnych?

Agata Kołakowska - autorka Cieszę się, że osiągnęłam taki efekt - był zamierzony.  Większość bohaterów z książki to wytwory mojej wyobraźni, ale poparte latami obserwacji. Ale jest w tej powieści dwójka bohaterów, które istnieją w świecie realnym. Dodam, że jedną z tych osób jest główny bohater - Leszek. 

Iwona Banach Czytałam, że czytuje pani recenzje swoich powieści jedynie zaraz po premierze, gdzie najczęściej, na jakich stronach?Jak układa się pani współpraca z blogerami? Istnieje jakaś? Docenia pani blogosferę? Uważa pani, że jest ważna czy oboczna jedynie do twórczości jako takiej?

Agata Kołakowska - autorka Blogosfera jest ważna, bo w dzisiejszych czasach internet jest bardzo istotnym środkiem przekazu informacji. Staram się żyć dobrze z blogerkami i doceniam ich pracę, jeśli jest rzetelna.  A na recenzję zaglądam na lubianych przeze mnie blogach, tj Przegląd Czytelniczy i na lubimyczytac.pl

Małgorzata Kursa Jak wyglądały Pani pisarskie początki? Pierwszy tekst i od razu chwyciło? Pierwsza redakcja, okładka, trzymany w ręku egzemplarz - co Pani wtedy czuła?

Agata Kołakowska - autorka Napisałam "Patrycję" i znalazło się chętne wydawnictwo. Więc nie przeżywałam męczarni. Choć, gdy czekałam na odpowiedź te trzy tygodnie trochę się denerwowałam. Pierwsza redakcja była dla mnie zaskoczeniem. Musiałam dopisac sporo dialogów, bo kiedyś wy...Zobacz więcej

Iwona Banach Na LC znalazłam taką wypowiedź dotyczącą powieści Płótno „niezbyt odpowiadał mi styl jakim została napisana - język jakoś za ładny i za poprawny co sprawiło, że tekst był dla mnie sztuczny” stąd moje pytanie, jak ocenia pani wulgaryzmy w powieściach?

Agata Kołakowska - autorka "Za ładny język" - a to urocze!  Wulgaryzmy czasem sama stosuję, ale rzadko. Tylko wtedy, gdy mają uzasadnienie i żadne inne słowo nie mogłoby paść w danej sytuacji. 

Iza Wyszomirska Czasem wulgaryzmy są potrzebne, bo przecież w prawdziwym życiu zdarza się nam powiedzieć niecenzurowane słowo. To nadaje zarówno powieści, jak i bohaterom charakter bardziej realny 

Iwona Banach Wielu z nas istnieje na FB tylko po to, żeby promować swoje powieści. (choć to bywa iluzoryczne) Jak pani je promuje, czy polega pani tylko na wydawcy? Czy ma pani jakieś „swoje” sposoby?

Agata Kołakowska - autorka Myślę, że ogólnie jestem w tym słaba. Polegam raczej na wydawcy i na swoim FB, choć wiem jak bardzo jestem w tyle. Nie sprzedaję kubków, ani toreb z własnymi cytatami. Myślę, że byłabym tym odrobinę zażenowana. Ale takie podobno są teraz prawa tego rynku...

Iwona Banach W „Niechcianej prawdzie” pisze pani, że prawdziwe oblicze ludzi poznaje się w trudnych chwilach, ale czy nie jest trochę tak, że to właśnie w chwili jakiegoś sukcesu, jakiegoś powodzenia spotykamy się z agresją i niechęcią?

Agata Kołakowska - autorka Ma Pani rację, jest i tak i tak.  Nie wiem nawet, który test bywa dla znajomości trudniejszy. Ale obie sytuacje powodują, że zostają wokół nas sami wartościowi ludzie. Trzeba tak na to patrzeć. 
Anna Klejzerowicz Zawsze mnie to interesuje - jakie książki w okresie dzieciństwa/młodości Panią ukształtowały? Jako pisarkę, jako czytelniczkę.



Grzegorz Kuciński Nienacki to kojarzy mi się od razu z Panem Samochodzikiem którego do dziś uwielbiam

Anna Klejzerowicz No pewnie! Pani Agato, wszystko przed Panią 

Anna Klejzerowicz Często porusza Pani w swoich książkach - jakby trochę pomiędzy słowami - takie tematy jak los, przeznaczenie, samotność jednostki w związku lub w gronie innych ludzi. Świadomie i celowo sięga Pani ponad ten nasz szary "real", zadaje Pani pytania głębsze, by zmusić czytelniczki do refleksji?

Agata Kołakowska - autorka Zawsze powtarzam, że to jest taka moja mała misja, aby dotykać palcem czułych strun i zmuszac do myślenia. Myślę, że szkoda w życiu tylko ślizgać się po powierzchni. Warto zajrzeć głębiej. 

Anna Klejzerowicz Dokładnie... w zasadzie od tego jest, a raczej powinna być, literatura.
Anna Klejzerowicz Jak ważny jest dla Pani język jako narzędzie, materia słowa? Bo jest on - wydaje mi się - ważny w Pani książkach...

Agata Kołakowska - autorka Bardzo ważny! Na studiach dziennikarskich nauczono mnie szacunku do słowa i staram się tę lekcję praktykować. Lubię ładne brzmienia, zestawienia słów, ich grę. Kiedy piszę, dużo czytam to, co napisałam, aby się upewnić, czy tekst płynie i ładnie brzmi. 

Grażyna Strumiłowska Agata. KzK jak zapewne wiesz jest portalem zwierzolubów. Wiem, że ostatnio straciłaś czworonożnego przyjaciela. Czy zamierzasz przygarnąć jakieś zwierzątko?

Agata Kołakowska - autorka Dotknęłaś trudnego tematu. Raczej nie, choć mówi się, żeby nigdy nie mówić nigdy. Ma to związek z wieloma kwestiami, a miedzy innymi chodzi o alergię na kocią sierść.

Małgorzata Kursa Ma Pani styl, który już rozpoznaję i który mi odpowiada - pisze Pani bardzo spokojnie, w sposób wyważony o ładnych i paskudnych aspektach ludzkich charakterów. To robi większe wrażenie niż wydumane dramaty. Czy zamierza Pani przy tym stylu pozostać?

Agata Kołakowska - autorka Raczej tak, bo myślę, że ten styl wypływa wprost z mojej osobowości. Ostatnio podobno staję się odważniejsza - cokolwiek to znaczy. 

Iza Wyszomirska Pani książki cechuje duża dawka emocji i refleksji. A czy pisząc swoje powieści na czym skupia się Pani najbardziej, czego najwięcej chce Pani w nich zawrzeć? 

Agata Kołakowska - autorka Chcę zawrzeć w nich to, co w nich ostatecznie się znajduje.  Czyli, tak jak Pani zauważyła, emocje i refleksje przyprawione dawkę humoru. 

Iza Wyszomirska Dobry wieczór Pani Agato Pani najnowsza powieść wciąż jeszcze przede mną. W "Igraszkach z losem" zawarła Pani odrobinę magii, czarów, które ukryte są pod szarością codzienności. Co na co dzień jest dla Pani takimi czarami, magią?

Agata Kołakowska - autorka Poranna kawa... i popołudniowa!  To moje chwile, takie tylko dla mnie i wściekam się, gdy ktoś je burzy.  Ale nie tylko: magia to bliskośc drugiej osoby, pomocna dłoń, miły uśmiech staruszka mijanego na spacerze. Trzeba te chwile łapac. Myślę, że tak naprawdę w życiu mamy tylko to.

Bożena Lęborek Czy wróci Pani jeszcze do bohaterów "Igraszek z losem"? Bo ja bym chciała wiedzieć, czy Irena pomyśli o sobie i czy Leszek znajdzie miłość.

Agata Kołakowska - autorka Nigdy nie wracam do moich bohaterów.  Ale Pani Bożeno, ma Pani teraz pole do popisu - proszę sobe wyobrazić, jakie zakończenie wymarzyłaby sobie dla tych bohaterów? 

Iwona Banach Agata Kołakowska - autorka Dlaczego pani nie wraca? Nie lubi Pani formy sagi?

Agata Kołakowska - autorka Nie cierpię! 

Iza Wyszomirska W swoich książkach porusza Pani trudne tematy. Czy jest taki, którego Pani by się nie podjęła? 

Agata Kołakowska - autorka Myślę, że niewiele jest takich tematów. Prawdopodobnie byłyby to jakieś prawy dla mnie bardzo osobiste, bolesne, których z jakichś powodów nie chciałabym brać na tapetę. Ale raczej jestem odważną autorką, jeśli chodzi o branie na warsztat trudnych tematów.

Grzegorz Kuciński do której będzie rozmowa bo ja muszę do sklepu wyskoczyć a sklep do 22.00 a też chcę porozmawiać z autorką
Iwona Banach Czat kończy się o 22.oo
Agata Kołakowska - autorka Rozmowa trwa godzinę. 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość330 wrzesień o 21:01
Grzegorz Kuciński zdążyłem jestem
Chris Babental A poza pisaniem jakie są Pani pasje, hobby?
Agata Kołakowska - autorka Uwielbiam muzykę, dobre filmy, malarstwo. Kocham czytać i podróżować!
Chris Babental Pani obyczaje i nawyki pisarskie?

Agata Kołakowska - autorka Nie zaczynam pisać bez kubka kawy. Jak ją skończę parzę hebratę.  Lubię słuchać kojącej muzyki. Nie potrafię pisać w stresie, ani pod naciskiem. Dlatego mój wydawca nigdy nie wie nad czym aktualnie pracuję i kiedy dostanie książkę. 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość430 wrzesień o 21:22
Iwona Banach A teraz trochę sarkastycznie Wiele osób zaczyna teraz pisać książki obyczajowe dla kobiet, ja z wrodzonej przekory zastanawiam się czy istnieje lub w ogóle mogłaby istnieć książka obyczajowa dla mężczyzn, jeżeli tak, to co mogłoby być jej tematem?
Agata Kołakowska - autorka Świetne pytanie.  Wydaje mi się, że obyczajówki często traktują o emocjach. A faceci niechętnie o tym mówią, a co dopiero mówić o czytaniu. Myślę, że dlatego mężczyźni nie sięgają po taką literaturę. Choć, każdy facet, któremu wcisnęłam swoją książkę był zdziwiony, że tak go wciągnęło. Więc może nie trzeba szukać tematów, a środków przymusu. 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość230 wrzesień o 21:45
Iwona Banach Albo dodać miłość do samochodu, której żona nie rozumie i koniecznie piłkę nożna 
Agata Kołakowska - autorka I golonkę na co drugiej stronie! 
Iwona Banach Pisanie powieści obyczajowych staje się ostatnio bardzo popularne, bo ludzie uważają, że ten gatunek jest po prostu najłatwiejszy, a czy pani też tak uważa?
Agata Kołakowska - autorka O rany, nie! To znaczy, wszystko jest kwestią tego jak autor do czegoś podejdzie. Można napisac trywialną obyczajówkę, ale i prawdziwą, zaskakującą, głęboką. Nie uważam, by np. kryminał stał ponad powieścią obyczajową. Swoją drogą, można napisać też okropny kryminał. 
Iwona Banach Jak pani ocenia współpracę z koleżankami i kolegami po piórze, ( czy w ogóle jakaś istnieje) czy jest to środowiskowo pomocne, czy „każdy sobie rzepkę skrobie”?
Agata Kołakowska - autorka Ja nie współpracuję, bo nie piszę z nikim wspólnych książek. Ale wydaje mi się, że jeśli ktoś się z kimś zakumpluje, to jednak te osoby się wspierają. Ja poznałam na targach książki Annę Karpińską i mimo różnicy wieku świetnie się dogadujemy. 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość130 wrzesień o 21:35
Iwona Banach Nie miałam na myśli wspólnego pisania, ale jakieś grupy "wsparcia" choć to złe wyrażenie.
Agata Kołakowska - autorka Aa, rozumiem. Chyba pisanie nie wymaga aż takiego wsparcia duchowego.  Wolę się spotkać ze znajomą koleżanką po fachu na kawę. 
Iza Wyszomirska Gdzie według Pani przebiega i na czym dokładnie polega granica między byciem autorem a pisarzem? I jak nazwałaby Pani siebie? A może tę granicę wyznaczają czytelnicy, oni decydują kogo nazwać pisarzem, a kogo autorem? 
Agata Kołakowska - autorka Świetne pytanie. Bardzo długo nie miałam odwagi, by nazywać się pisarką. Ale jakoś przy szóstej książce coś zmieniło mi się w głowie. Moze to faktycznie doświadczenie, a może uznanie,z którym się spotykam? Inna sprawa, że fyzjer nigdy nie będzie nazywał się "obcinaczem włosów", a od autorów wymaga się, by byli skromni i zasłużyli sobie na bycie PISARZEM. 

Iza Wyszomirska Fajnie i trafnie to Pani ujęła 

Iza Wyszomirska Co jest dla Pani najważniejsze w pisaniu? Taj najbardziej, najbardziej 

Donata Bosak Nie czytalam jeszcze żadnej Pani powieści...jak jednym zdaniem przekonalaby mnie Pani do przeczytania tej choćby jednej "najważniejszej" i która by to miala być?
Agata Kołakowska - autorka Pani Doroto, szczerze mówiąc nie przepadam za przekonywaniem kogokowiek do czegokolwiek.  Ale może tak przewrotnie... że jesli sięgnie Pani po, dajmy na to. "Igraszki z losem" prawdopodobnie nie trzeba będzie Pani przekonywać do sięgniecia po kolejne powieści? 
Iza Wyszomirska Pani książki głęboko zapadają w serce, poruszają i wzruszają. Czy myśli Pani, że uwagę czytelnika łatwiej przykuć grając na emocjach, czy wręcz przeciwnie, pozwolić, aby książka płynęła spokojnie, była nostalgiczna, bez większych fajerwerków? 
Agata Kołakowska - autorka Myślę, że nawet spokojna książka może zagrać na emocjach. Uważam, że emocje są w książkach najważniejsze, bo inaczej zapominamy o danej lekturze. Inna sprawa, jakie emocje chcemy osiagnąć i jakimi środkami. 
Anna Żdanuk Skąd czerpie Pani pomysły na kreację bohaterów? Czy ktoś z Pani rodziny, znajomych znalazł jakieś swoje cechy, zabawne przyzwyczajenia itp. u postaci z Pani książek?
Agata Kołakowska - autorka Zazwyczaj moi bohaterowie są jedynie kreacją wyobraźni, ale zdarza się, że zainspiruję się kimś ze swojego otoczenia. Ostatnio musiałam ostrzec bliską koleżankę, że "pożyczyłam" sobie nieco z jej osobowości. 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość130 wrzesień o 22:13
Anna Żdanuk Dla mnie byłoby to nobilitacją. Mogłabym użyczyć nawet jakąś paskudną wadę 
Agata Kołakowska - autorka Ona też uznała, że to wyróżnienie.  I bardzo mi ulżyło, że jedna kmnie nie pogoniła! 
Grażyna Grzesiak Jak Pani odbiera to co sie dzieje teraz w teatrze u Was we Wroclawiu? Jakie sa nastroje ludzi?

Agata Kołakowska - autorka Sytuacja teraz uległa wyciszeniu, a może po prostu media przestały o niej mówić.Myślę, że sytuacja wygląda teraz tak, że przejmują się nią jedynie sami zainteresowani. Takie jest niestety życie.
Anna Żdanuk Dobry wieczór, czy uważa Pani, że pisarskiego warsztatu da się nauczyć. Ostatnio popularne są warsztaty pisarskie prowadzone przez znanych autorów. Ważniejszy jest talent, czy ciężka praca?
Agata Kołakowska - autorka Szczerze, to uważam, że trzeba mieć jakąkolwiek iskrę, żeby mieć co szlifować. 
Grażyna Grzesiak Młoda, zdolna, ambitna, pracowita. To zalety. A jakie swoje wady wymieni Pani? Jak Pani z nimi walczy?
Agata Kołakowska - autorka Jestem niecierpliwa - cały proces wydawniczy wymaga cierpliwości, więc siłą rzeczy muszę jakoś sobie dawać z tym radę. Mam obesję kontroli - wciąż przegrywam z tą wadą.  Muszę mieć zawsze ostatnie zdanie - nawet z tym nie walczę.
Grzegorz Kuciński Witam serdecznie pani Agato jestem Grześ i chętnie bym panią poznał
Agata Kołakowska - autorka Witam Panie Grzegorzu! Miło poznać! 
Nie lubięOdpowiedzWiadomość130 wrzesień o 21:38
Grzegorz Kuciński niestety niemiałem jeszcze przyjemności czytać pani książek dlatego zapytam w jakim gatunku są osadzone pani powieści
Agata Kołakowska - autorka Są to powieści obyczajowe. Można w nich znaleźć domieszkę tematów psychologicznych. 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość130 wrzesień o 21:48
Grzegorz Kuciński bardzo lubię obyczaje i romanse
Agata Kołakowska - autorka To zachęcam do lektury.  Choć romansów u mnie niezbyt wiele. 
Lubię to!OdpowiedzWiadomość330 wrzesień o 21:50
Grzegorz Kuciński która swoją ksiązkę by pani poleciła czytelnikowi który dopiero będzie poznawał pani twórczość
Agata Kołakowska - autorka Płótno, Igraszki z losem, Niewypowiedziane słowa. Taka trójka.  A z lżejszych Siódmy rok.
Lubię to!OdpowiedzWiadomość230 wrzesień o 21:53
Grzegorz Kuciński Dziękuję juz sobie zapisuje
Grzegorz Kuciński czy pisząc książkę myśli pani o tym że to będzie trylogia lub seria czy raczej każda książka jest od dzielną historią
Agata Kołakowska - autorka Nie pisze serii, ponieważ ciągle szukam nowych wyzwań.  Każda książka to osobna historia i osobna przygoda.
Lubię to!OdpowiedzWiadomość130 wrzesień o 22:00
Grzegorz Kuciński Bardzo dziękuje